Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nástrahy Pražského Fotomaratonu

Slovo maraton a já coby účastník?  Absurdní. Jenže ono se říká: "Nikdy neříkej nikdy." Nějak se to semlelo a já se najednou stala soutěžící v Pražském Fotomaratonu 2019.

 

V předvečer konání Fotomaratonu jsem sbalila baťůžek, no spíše baťoh, do kterého se vešly pouze tři objektivy, stativ a fotoaparát, trochu fotografického nádobíčka, zásoba vody a něco na sebe, jenom "pár" kilogramů. Nic mě nemohlo zaskočit, vše perfektně připraveno.

Avšak zaskočilo hned v sobotu ráno. Pět minut před odjezdem na nádraží nevydržel zip pečlivě připraveného zavazadla a obsah se vehementně hrnul ven. Honem najít jiný baťoh a přehodit všechny věci tak, abych je ještě někdy rychle našla.

 Na start jsem naštěstí dorazila včas a obdržela zadání.

Šest témat, která musela být nafocena v přesném pořadí pouze v Praze. Na pořízení fotografií byl vyměřen čas pouhých pět hodin. Témata se mi nezdála složitá, jenže... Nejdříve vymyslet, co by se k danému tématu dalo nafotit, a poté realizovat. A také kam aniž budu ztrácet čas cestováním.

Vyrazila jsem do centra velkoměsta, tam se stále něco děje.  A že se dělo. Je pravdou, že materiálu všeho druhu zde bylo dost. Barevné střapaté hlavy, rozložitá pozadí, čmouhy jedinců, kteří se vám postaví před objektiv, pózující turisté, trvající na tom, že chtějí zvěčnit před sloupem, který jim trčí z hlavy jako paroží a samozřejmě jejich mobilem, a tak dále. Ráda jim obvykle vyhovím, ale tentokrát jsem chtěla být neviditelná. 

Konečně první fotka. První téma - Kontrast. 

Na první pohled času moře, avšak když jsem po hodině měla nafocenu jen tuto jednu fotografii, přepadla mě poněkud panika. Nechápala jsem, že mám v hlavě vymeteno jako před maturitou, vždyť jsem si předem vytypovala místa kde fotit, jaká možná témata by se hodila tam či onam, prostě nápadů, kterých bych mohla realizovat mraky.  A teď tohle! Normální podraz! Musím se uklidnit.

Zastavila jsem se a chvíli jsem před sebe tupě zírala. A pak... pak mě najednou napadlo další téma.

Druhé téma - Stopy času.

Třetí téma - Život je boj 

 Čtvrté téma - Odraz, na první pohled jednoduché téma, odrazů je kolem nás mnoho, ale pokud chcete do fotky vložit nějaký příběh, tak minuty a nachozené kilometry ubíhají hodně rychle. 

Páté téma - Letní potěšení. Brnkačka. Minula jsem před chvilkou stánek se zmrzlinami, byly tam pěkně vysázené, tam se určitě chytnu. Další nástraha. Zmrzlinářka si odskočila a nikde nic. Zachránil mě teleobjektiv, který dobře slouží jako dalekohled.

Šesté téma - Pruh. Kam se člověk podívá, všude pruhy. Jenže pruhy na přechodu nebo v metru budou fotit všichni. Chtělo by to něco...stála jsem bez nápadu na Dejvické. Otočila jsem se, že se přemístím jinam. A pak jsem je uviděla. Ve zkoušce trpělivosti jsem obstála neb nastala chvíle, kdy na schodech nikdo nebyl a současně tam byl život. 

Splněno a včas odevzdáno. Byla jsem přesvědčena, že žádné nástrahy už na mě nečekají. Jenže člověk míní... Účastníků Fotomaratonu bylo hojně a na výsledky bylo třeba si počkat několik hodin. Čekání jsem vyplnila randem s vlastní drahou polovičkou a dobrou kávou.

Konečně nastala chvíle vyhlášení výsledků. Těšila jsem se na vítězné fotografie, jak si s tématy poradili jiní, co si kdo vybaví pod jednotlivými pojmy, a tak dále. Najednou ke mě dolehlo číslo šedesát. Ale...ale to je přece moje startovní číslo? Další nástraha! Tohle jsem vůbec nečekala. Tolik lidí. Nechápu, jak jsem se dostala přes změť drátů k mikrofonu. Najednou jsem jej držela v ruce a měla jsem přede všemi hovořit o svých fotografiích, co mě vedlo k tomu zúčastnit se... Nečekala jsem, že někdy budu naprosto nepřipravená a v šoku hovořit k obecenstvu, cosi tedy ze mě vypadlo. Snad bych to ani nikdy nechtěla slyšet.  A pak...

Pak přišla velká radost!  7.místo!  Jsem ve vítězné desítce.  V ceně byla mimo jiné i velmi zajímavá kniha Fotografování autoportrétu, další cesta k poznání různých foto technik a "fíglů".  A o to tady jde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Soňa Pražáková | neděle 9.6.2019 15:31 | karma článku: 19,69 | přečteno: 358x
  • Další články autora

Soňa Pražáková

Lidově zvaný Prokopák

Čeština je krásný jazyk, leč některé výrazy lidi údajně více táhnou. Tak třeba „Prokopák“. Krásné místo v srdci Prahy. A tak zvu všechny, nejen ty, co je táhne název „Prokopák“, do Prokopského údolí.

28.4.2024 v 17:51 | Karma: 17,37 | Přečteno: 329x | Diskuse| Fotoblogy

Soňa Pražáková

Jak Štafle v Klokotech ke slávě přišly

...aneb proč se píší s velký Š. A co jsou vlastně Klokoty? Prozradím zatím jen to, že to kdysi bývala samostatná obec, která je dnes součástí města Tábor.

23.4.2024 v 21:43 | Karma: 16,77 | Přečteno: 224x | Diskuse| Fotoblogy

Soňa Pražáková

Kostel Nejsvětějšího Srdce Páně

Kostel Nejsvětějšího Srdce Páně v pražské čtvrti Vinohrady je římskokatolický farní kostel slovinského architekta Joža Plečnika, postavený v modernistickém slohu v letech 1928 až 1932.

20.4.2024 v 22:49 | Karma: 20,82 | Přečteno: 307x | Diskuse| Fotoblogy

Soňa Pražáková

Krok sem, krok tam ... cvak!

Také máte v mobilu chytrou aplikaci, která vám neustále sděluje, kolik kroků či kilometrů jste za den ušli? To je někdy dost ošidná záležitost. Stačí se jenom podívat na počet a hned nás to může svést k lenosti. Anebo ...

17.3.2024 v 20:01 | Karma: 16,88 | Přečteno: 315x | Diskuse| Fotoblogy

Soňa Pražáková

Signál 2023

Od čtvrtka 12. října do neděle 15.října letošního roku se v Praze konal již jedenáctý ročník Signál festivalu. Nepočitatelné množství světel rozsvítily centrum Prahy, Karlín a Holešovice, ulicemi prošly tisíce lidí.

17.10.2023 v 20:53 | Karma: 15,74 | Přečteno: 255x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Na Berounsku spadl horkovzdušný balon. Zamotal se do větví stromů a uvázl

5. května 2024  10:47

V Trubíně na Berounsku spadl v sobotu večer do korun stromů horkovzdušný balon. Cestovalo v něm pět...

S pobytem v tuzemských lázních mají zkušenost dvě pětiny Čechů

5. května 2024  10:39

S pobytem v tuzemských lázních má zkušenost 40 procent Čechů. Z nich téměř polovina byla v lázních...

Při požáru ve Frýdku-Místku se zranilo 13 lidí, hasiči dali první pomoc i kočce

5. května 2024  10:08,  aktualizováno  10:31

Při požáru bytového domu ve Frýdku-Místku se v noci na neděli zranilo 13 lidí, většinou se...

Rusko útočilo i na pravoslavné Velikonoce. Hořelo v Charkově

5. května 2024  10:30

Sledujeme online Při ruském dronovém útoku na východoukrajinský Charkov v noci na neděli utrpělo zranění pět lidí,...

  • Počet článků 228
  • Celková karma 17,96
  • Průměrná čtenost 641x
Fotím vše, co mě zaujme, chci vidět i to neviditelné pouhým okem.

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy