Nástrahy Pražského Fotomaratonu

9. 06. 2019 15:31:19
Slovo maraton a já coby účastník? Absurdní. Jenže ono se říká: "Nikdy neříkej nikdy." Nějak se to semlelo a já se najednou stala soutěžící v Pražském Fotomaratonu 2019.

V předvečer konání Fotomaratonu jsem sbalila baťůžek, no spíše baťoh, do kterého se vešly pouze tři objektivy, stativ a fotoaparát, trochu fotografického nádobíčka, zásoba vody a něco na sebe, jenom "pár" kilogramů. Nic mě nemohlo zaskočit, vše perfektně připraveno.

Avšak zaskočilo hned v sobotu ráno. Pět minut před odjezdem na nádraží nevydržel zip pečlivě připraveného zavazadla a obsah se vehementně hrnul ven. Honem najít jiný baťoh a přehodit všechny věci tak, abych je ještě někdy rychle našla.

Na start jsem naštěstí dorazila včas a obdržela zadání.

Šest témat, která musela být nafocena v přesném pořadí pouze v Praze. Na pořízení fotografií byl vyměřen čas pouhých pět hodin. Témata se mi nezdála složitá, jenže... Nejdříve vymyslet, co by se k danému tématu dalo nafotit, a poté realizovat. A také kam aniž budu ztrácet čas cestováním.

Vyrazila jsem do centra velkoměsta, tam se stále něco děje. A že se dělo. Je pravdou, že materiálu všeho druhu zde bylo dost. Barevné střapaté hlavy, rozložitá pozadí, čmouhy jedinců, kteří se vám postaví před objektiv, pózující turisté, trvající na tom, že chtějí zvěčnit před sloupem, který jim trčí z hlavy jako paroží a samozřejmě jejich mobilem, a tak dále. Ráda jim obvykle vyhovím, ale tentokrát jsem chtěla být neviditelná.

Konečně první fotka. První téma - Kontrast.

Na první pohled času moře, avšak když jsem po hodině měla nafocenu jen tuto jednu fotografii, přepadla mě poněkud panika. Nechápala jsem, že mám v hlavě vymeteno jako před maturitou, vždyť jsem si předem vytypovala místa kde fotit, jaká možná témata by se hodila tam či onam, prostě nápadů, kterých bych mohla realizovat mraky. A teď tohle! Normální podraz! Musím se uklidnit.

Zastavila jsem se a chvíli jsem před sebe tupě zírala. A pak... pak mě najednou napadlo další téma.

Druhé téma - Stopy času.

Třetí téma - Život je boj

Čtvrté téma - Odraz, na první pohled jednoduché téma, odrazů je kolem nás mnoho, ale pokud chcete do fotky vložit nějaký příběh, tak minuty a nachozené kilometry ubíhají hodně rychle.

Páté téma - Letní potěšení. Brnkačka. Minula jsem před chvilkou stánek se zmrzlinami, byly tam pěkně vysázené, tam se určitě chytnu. Další nástraha. Zmrzlinářka si odskočila a nikde nic. Zachránil mě teleobjektiv, který dobře slouží jako dalekohled.

Šesté téma - Pruh. Kam se člověk podívá, všude pruhy. Jenže pruhy na přechodu nebo v metru budou fotit všichni. Chtělo by to něco...stála jsem bez nápadu na Dejvické. Otočila jsem se, že se přemístím jinam. A pak jsem je uviděla. Ve zkoušce trpělivosti jsem obstála neb nastala chvíle, kdy na schodech nikdo nebyl a současně tam byl život.

Splněno a včas odevzdáno. Byla jsem přesvědčena, že žádné nástrahy už na mě nečekají. Jenže člověk míní... Účastníků Fotomaratonu bylo hojně a na výsledky bylo třeba si počkat několik hodin. Čekání jsem vyplnila randem s vlastní drahou polovičkou a dobrou kávou.

Konečně nastala chvíle vyhlášení výsledků. Těšila jsem se na vítězné fotografie, jak si s tématy poradili jiní, co si kdo vybaví pod jednotlivými pojmy, a tak dále. Najednou ke mě dolehlo číslo šedesát. Ale...ale to je přece moje startovní číslo? Další nástraha! Tohle jsem vůbec nečekala. Tolik lidí. Nechápu, jak jsem se dostala přes změť drátů k mikrofonu. Najednou jsem jej držela v ruce a měla jsem přede všemi hovořit o svých fotografiích, co mě vedlo k tomu zúčastnit se... Nečekala jsem, že někdy budu naprosto nepřipravená a v šoku hovořit k obecenstvu, cosi tedy ze mě vypadlo. Snad bych to ani nikdy nechtěla slyšet. A pak...

Pak přišla velká radost! 7.místo! Jsem ve vítězné desítce. V ceně byla mimo jiné i velmi zajímavá kniha Fotografování autoportrétu, další cesta k poznání různých foto technik a "fíglů". A o to tady jde.

Autor: Soňa Pražáková | neděle 9.6.2019 15:31 | karma článku: 19.26 | přečteno: 346x

Další články blogera

Soňa Pražáková

Krok sem, krok tam ... cvak!

Také máte v mobilu chytrou aplikaci, která vám neustále sděluje, kolik kroků či kilometrů jste za den ušli? To je někdy dost ošidná záležitost. Stačí se jenom podívat na počet a hned nás to může svést k lenosti. Anebo ...

17.3.2024 v 20:01 | Karma článku: 15.64 | Přečteno: 230 | Diskuse

Soňa Pražáková

Signál 2023

Od čtvrtka 12. října do neděle 15.října letošního roku se v Praze konal již jedenáctý ročník Signál festivalu. Nepočitatelné množství světel rozsvítily centrum Prahy, Karlín a Holešovice, ulicemi prošly tisíce lidí.

17.10.2023 v 20:53 | Karma článku: 15.16 | Přečteno: 191 | Diskuse

Soňa Pražáková

Tajemní společníci

Svěží ráno, sedím na malé terásce a v příjemném zákoutí nasávám lahodnou vůni kávy. Kolem kouzelné ticho, myšlenky hlavou běží. Měla bych zase něco nafotit. A otázka je na světě. Co? Zahrádka malinká ... a přece...

7.7.2023 v 12:32 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 324 | Diskuse

Soňa Pražáková

Kladenské dvorky

Minulý víkend se v Kladně konal 41. ročník Kladenských dvorků. Místní dvorkaři Podprůhonu na víkend zapůjčí své dvorky těm, kteří mají různé záliby a chtějí se zde veřejnosti pochlubit svými výtvory.

17.6.2023 v 19:38 | Karma článku: 16.65 | Přečteno: 429 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 29.27 | Přečteno: 980 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 13.48 | Přečteno: 108 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.39 | Přečteno: 210 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 154 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...